افزایش اهدای عضو در همدان 

مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان از افزایش اهدای عضو در این استان خبر داد. 

ویدا سمیعی گفت: پارسال ۱۲ مورد اهدای عضو صورت گرفت، اما این آمار در ۱۰ ماه  امسال به ۱۸ مورد رسیده است.

ویدا سمیعی گفت: فرهنگ اهدای عضو در این استان نهادینه شده به گونه‌ای که بیشتر خانواده‌ها به دنبال مرگ مغزی عزیزانشان به اهدای اعضای بدن او برای ادامه حیات افراد نیازمند به عضو پیوندی رضایت می‌دهند.

او گفت: بالا رفتن آگاهی مردم، حس نوع دوستی و مطلع شدن مردم از مرگ هر ساعت سه نفر به علت نرسیدن عضو پیوندی، زمینه‌ای برای استقبال مردم از اهدای عضو شده است.

مسئول دفتر فراهم آوری و پیوند اعضاء معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فرایند تشخیص زودهنگام و شناسایی بیمار، حفظ و نگهداری او و پیوند عضو باید در کمتر از سه روز صورت بگیرد در غیر اینصورت احتمال مرگ بیمار مرگ مغزی پیش از اهدای عضو زیاد است.

سمیعی درباره کارت اهدای عضو گفت: پیشتر کارت برای اهدا کنندگان صادر می‌شد، اما برخی با وجود اقدام برای دریافت کارت اهدای عضو پس از صدور آن برای دریافت کارت شان مراجعه نمی‌کردند و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ کارت با وجود صرف هزینه‌های بالا برای چاپ آن در مجموعه معطل مانده بود.

او گفت: هم اینک ثبت نام برای اهدای عضو و دریافت کارت اینترنتی و از طریق پورتال سازمان صورت می‌گیرد و متقاضیان با مراجعه به سامانه پیش بینی شده و ثبت کد ملی و سایر مشخصات می‌توانند کارت دریافت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.